کابینت منحنی چیست؟بررسی مزایا و معایب آن _ قیمت کابینت های منحنی
9
اردیبهشت

کابینت منحنی چیست؟بررسی مزایا و معایب آن _ قیمت کابینت های منحنی

کابینت ها مهم ترین بخش هر آشپزخانه ای به شمار می روند و باید در انتخاب سبک و مدل آن دقت لازم را داشته باشید. تنوع طرح و رنگ در کابینت ها بالاست و هر نوع سلیقه ای را در بر می گیرد.امروزه طراحان و سازندگان خلاق، دست به ابداع جدیدی در صنعت کابینت سازی زده اند که جلوه بصری آشپزخانه ها را افزایش داده است.

معمولا کابینت ها سطح صافی دارند اما کابینت های منحنی با طراحی خاص و انحناهای زیبا و جدید، به دکور آشپزخانه شما جذابیت خاصی می بخشند.

در این مقاله با کابینت های منحنی ،ویژگی آن ها و مزایا و معایب این نوع کابینت ها آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که این نوع کابینت ها برای چه سبک هایی مناسب است.

پس با ما همراه باشید...

 

کابینت منحنی سفید

کابینت منحنی که به نام کابینت کرو یا هلالی نیز شناخته می شود کابینتی است که گوشه های آن به صورت گرد و هلالی ساخته می شود و یکی از طراحی های مدرن و جدید است که تحول بزرگی را در صنعت کابینت سازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها ایجاد کرده است.

از ویژگی های این صنعت جدید ، استفاده از خطوط منحنی است که باعث شکل گیری یک فضای زیبا و خلاقانه در فضای آشپزخانه می شود. این کابینت ها به دلیل کارایی و انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارند محیط آشپزخانه شما را به فضایی منحصر به فرد تبدیل می کنند.

کابینت های منحنی به دلیل طراحی ویژه و منحصر به فرد خود در آشپزخانه های کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند.این کابینت ها به دو شکل محدب و مقعر طراحی و ساخته می شوند و ظاهر بی نظیری به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند.

جزیره منحنی سفید

متریال کابینت های منحنی ، ام دی اف خام است که پس از تغییر شکل با لایه های مختلفی مانند پی وی سی، روکش می شوند.به همین دلیل ورق های ممبران، هایگلاس ، ام دی اف و ... را می توانید به شکل هلالی یا منحنی طراحی و تولید کنید.

روکش ممبران نسبت به رطوبت مقاوم است و برای استفاده در کابینت هایی که در معرض خیس شدن هستند مانند کابینت های جزیره انتخاب خوبی می باشد.

کابینت منحنی مسی

این کابینت ها نیز همانند دیگر کابینت ها دارای مزایا و معایبی است که در زیر آمده است:

طراحی خاص و زیبا

قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالا(محدب و مقعر)

کاربری بسیار بالا و استفاده بهینه به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد آن

قابلیت طراحی در سبک های مختلف مانند سبک مدرن، سبک کلاسیک و سبک نئوکلاسیک

ضد آب و ضد رطوبت بودن کابینت های منحنی در صورت استفاده از روکش پی وی سی

دارای گوشه های نرم برخلاف کابینت های دیگر

دوام و عمر بالا

تنوع در رنگ و روکش مصرفی

کابینت مدرن منحنی

یکی از اصلی ترین معایب این کابینت ها ، دشواری در تعویض درب کابینت ها ست.به این صورت که اگر درب کابینت نیاز به تعویض داشته باشد ساخت درب با همان ویژگی ها و انحناها دشوار است.

قیمت بالا نسبت به سایر کابینت ها

طولانی بودن فرایند طراحی، ساخت و نصب آن

با توجه به مزایا و معایب فوق، قبل از تصمیم‌گیری برای نصب کابینت منحنی، بهتر است فضای موجود و نیازهای خود را به دقت بررسی کنید و با طراحان داخلی مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

کابینت منحنی مدرن به رنگ سفید

اگر فضای کافی در آشپزخانه خود دارید می توانید از کابینت های جزیره استفاده کنید. کابینت های جزیره که به صورت دایره ای و منحنی طراحی و ساخته می شوند امکان دسترسی بیشتری را به تمام فضای داخل کابینت برای شما فراهم می کند.شما به راحتی می توانید از فضای زیر کابینت ها، کانتر و پیشخوان جزیره بیشترین استفاده را ببرید .این کابینت های منحنی جزیره برای آشپزخانه های کوچک نیز مناسب هستند. حتی می توانید طبق عکس از کنار کابینت جزیره یک میز ناهار خوری نیز طراحی کنید .

کابینت مدرن منحنی با جزیره منحنی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کابینت های منحنی از ام دی اف خام ساخته می شوند در نتیحه هر نوع روکشی که به سبک و سلیقه شما هماهنگ باشد را می توانید انتخاب کنید.

اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است می توانید از رنگ های تیره هم مانند مشکی یا قهوه ای سوخته استفاده کنید اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید پیشنهاد می کنیم از رنگ های روشن مانند سفید، کرم ،طوسی یا قهوه ای روشن استفاده کنید .

توجه داشته باشید که انتخاب رنگ بستگی به سلیقه شما و هماهنگی با سایر عناصر دکوراتیو آشپزخانه دارد. در نهایت، مهمترین نکته این است که رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک شما هماهنگی داشته باشد.

در ادامه به برخی از رنگ‌های محبوب برای کابینت منحنی اشاره می کنیم:

رنگ سفید: رنگ سفید برای کابینت منحنی بسیار محبوب است. این رنگ باعث ایجاد یک ظاهر تمیز، روشن و مدرن می شود و قابلیت ترکیب با رنگ‌های دیگر را دارد.

رنگ خاکستری: خاکستری یک رنگ زمینه مناسب برای کابینت منحنی است. این رنگ احساس آرامش و سادگی را به اتاق می دهد و با طرح ها و رنگ های دیگر ترکیب می شود.

رنگ مشکی: رنگ مشکی برای کابینت منحنی در دکوراسیون های مدرن و شیک بسیار محبوب است. این رنگ به آشپزخانه یک طراحی خاص و مدرن می بخشد و می توانید در دو نوع مات یا براق آن را سفارش دهید.

رنگ طبیعی چوب: استفاده از رنگ طبیعی چوب برای کابینت منحنی می تواند به آشپزخانه یک حس گرم و طبیعی ببخشد. این رنگ در دکوراسیون های کلاسیک و روستایی بسیار پرطرفدار است.

جزیره منحنی

به دلیل ویژگی هایی مانند منحنی بودن سطح آن، نسبت به سایر کابینت ها مراحل نصب و ساخت دشوارتری دارد. همچنین ساخت این کابینت ها زمان بر است و کار ساخت آن باید توسط سازندگان حرفه ای انجام شود. به همین دلیل قیمت کابینت های منحنی نسبت به سایر کابینت ها بالاتر است.

قیمت کابینت‌های منحنی بستگی به عوامل مختلفی مانند جنس مصرفی، ابعاد و اندازه کابینت، طراحی و سبک آن، کیفیت ساخت و نصب، منطقه جغرافیایی و شرکت تولید کننده آن دارد. کابینت‌های منحنی معمولاً به دلیل طراحی خاص و استفاده از جنس‌های با کیفیت بالا، قیمت

بالاتری نسبت به کابینت های دیگر دارد

برای دریافت قیمت دقیق، بهتر است با شرکت‌های تولید کننده یا فروشندگان محصولات کابینت منحنی در منطقه خود یا مشاوران ما تماس بگیرید و قیمت آن را بررسی کنید.

جزیره منحنی به سبک نئوکلاسیک

برای طراحی و سفارش کابینت منحنی، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

بررسی فضای آشپزخانه: اندازه‌گیری دقیق فضای آشپزخانه برای تعیین محل دقیق قرارگیری کابینت‌ها

طراحی اولیه: کار با یک طراح داخلی یا متخصص برای ایجاد طرحی که به خوبی با فضای شما سازگار باشد.

انتخاب متریال: تعیین نوع چوب و روکش، رنگ و سایر مواد مورد استفاده که با دکوراسیون کلی آشپزخانه هماهنگی دارند

ساخت و نصب: ساخت کابینت‌ها توسط افراد ماهر و نصب آن‌ها در فضای مورد نظر

کابینت منحنی سفید

کابینت های منحنی نسل جدیدی از کابینت های مدرن می باشد که تاثیر چشم گیری در نمای آشپزخانه شما می گذارد. شما می توانید با تغییر مقدار انحنای کابینت ها و ایجاد فرورفتگی در بعضی قسمت ها ،این کابینت را متناسب با فضای خود طراحی کنید و فضای آشپزخانه را برای رفت و آمد باز کنید.

اگر شما هم به طراحی های مدرن و جدید و بدون زاویه و گرد علاقه مند هستید کابینت منحنی از مناسب ترین گزینه ها برای آشپزخانه تان می باشد.

سوالات متداول

مزایای کابینت منحنی چیست؟

طراحی خاص و زیبا قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالا(محدب و مقعر) کاربری بسیار بالا و استفاده بهینه به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد آن قابلیت طراحی در سبک های مختلف مانند سبک مدرن، سبک کلاسیک و سبک نئوکلاسیک ضد آب و ضد رطوبت بودن کابینت های منحنی در صورت استفاده از روکش پی وی سی دارای گوشه های نرم برخلاف کابینت های دیگر دوام و عمر بالا تنوع در رنگ و روکش مصرفی

کابینت های منحنی به چه شکلی ساخته می شوند؟

این کابینت ها به دو شکل محدب و مقعر طراحی و ساخته می شوند و ظاهر بی نظیری به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند.