هر آن چه که باید از کابینت نئوکلاسیک بدانید! راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک
1
تیر

هر آن چه که باید از کابینت نئوکلاسیک بدانید! راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک

در این بخش که قصد داریم در مورد کابینت نئوکلاسیک صحبت کنیم باید بدانید که این سبک یکی از زیباترین و جدیدترین کابینتی است که تقاضا برای طراحی و اجرای آن افزایش یافته است. سبک نئوکلاسیک به معنای مدرن کلاسیک است که تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن است یعنی تا حدودی ویژگی های هر دو کابینت را دارد اما تفاوت های چشمگیر آن باعث تمایز آن در بین کابینت مدرن و کلاسیک شده است.

کابینت نئوکلاسیک سفید


کابینت نئوکلاسیک سفید برای آشپزخانه های کوچک

از اواسط قرن هجدهم میلادی در اروپا، اشراف زادگان با تلفیق دوران باستان و دوران رنسانس معماری جدیدی به وجود آوردند و با استفاده از نقش ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه سبک نئوکلاسیک را ایجاد کردند.

چارچوب و بدنه این کابینت ها شبیه به کابینت های کلاسیک است اما ظاهر آن به کابینت های مدرن نزدیک تر است در واقع این سبک مناسب کسانی است که هم به کابینت های مدرن و هم به کابینت های کلاسیک علاقه دارند.

داخل درب این کابینت ها قاب ساده ای دیده می شود که معمولا از چوب یا ام دی اف ساخته میشود و رایج ترین متریال مصرفی برای این سبک کابینت ها چوب یا ممبران است.

درب کابینت های نئوکلاسیک ممکن است گاهی از شیشه هم ساخته شود که داخل کابینت قابل دیدن باشد، در بعضی مواقع هم می توانید ترکیبی استفاده کنید.

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی و اجرای کابینت نئوکلاسیک باید به آن توجه کنید دستگیره ها هستند. دستگیره کابینت نئوکلاسیک با کابینت کلاسیک و مدرن متفاوت است و بیشتر از سرامیک ساخته می شود یا از دستگیره های منحنی استفاده می شود.

کابینت نئوکلاسیک سفید طوسی

کابینت های نئوکلاسیک به سه دسته تقسیم می شوند:

1-کابینت پولیشی

2-کابینت انزو

3-کابینت روکش چوب

کابینت های پولیشی که به جای وکیوم از رنگ پولیشی برای ساخت آن استفاده میکنند ضد آب هستند و برای مناطق مرطوب مناسب است ولی نباید در معرض مستقیم رطوبت قرار بگیرد.یکی از رنگ هایی که به خاطر سریع خشک شدن و مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید کاربرد زیادی دارد رنگ پلی اورتان است که مثل پولیش براق است و مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد.

کابینت های انزو که متریال اصلی آن ام دی اف است و طرح و الگوی موردنظر شما را در ابتدای فرآیند ساخت روی ورقه های ام دی اف ایجاد میکنند.


قیمت کابینت انزو به مواردی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

استفاده از رنگ درجه 1 خارجی یا رنگ های مرغوب ایرانی

تعداد سر ستون و ستون

ایرانی یا خارجی بودن متریال ها و ساده یا پر کار بودن درب کابینت ها

همچنین کابینت های انزو فقط در رنگ سفید براق تولید می شود.

یکی دیگر از انواع کابینت های نئوکلاسیک، کابینت با روکش چوب است که از چوب های راش، گردو و بلوط ساخته می شود.بدنه این کابینت ها از جنس ام دی اف است و یک روکش از جنس چوب روی آن کشیده می شود.

کابینت نئوکلاسیک سفید برای آشپزخانه های بزرگ

کابینت نئوکلاسیک سفید آبی

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت نئوکلاسیک سفید با دستگیره های بلند

کابینت نئوکلاسیک سفید به سبک انزو

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت نئوکلاسیک سبز

کابینت نئوکلاسیک مشکی

رنگ های سبک نئوکلاسیک ملایم هستند و اغلب در رنگ های قهوه ای، خاکستری،سفید و طوسی دیده می شوند. رنگ سفید و طوسی یکی از محبوبترین رنگ ها می باشد و زیبایی فوق العاده ای به محیط شما می بخشد.در ادامه با رنگ های پرطرفدار سبک نئوکلاسیک آشنا می شوید.

رنگ سفید به راحتی با دیگر وسایل هماهنگ می شود و هیچ وقت برای افراد تکراری و یکنواخت نمی شود به همین دلیل رنگ سفید به یکی از محبوبترین رنگ ها در اجرای کابینت نئوکلاسیک به حساب می آید.

اگر متراژ آشپزخانه شما کوچک است حتما رنگ سفید را انتخاب کنید به دلیل اینکه فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهد.

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت نئوکلاسیک سبز هم یکی دیگر از رنگ هایی ست که تقاضا برای آن بسیار بالاست.رنگ سبز رنگ آرامش بخشی است و فضای آشپزخانه شما را زیباتر و دلنشین تر می کند.

از ترکیب رنگ سبز با المان های چوبی غافل نشوید به دلیل اینکه آشپزخانه شما را جذاب تر می کند.

رنگ طوسی در بین هر سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک طرفداران زیادی دارد به دلیل اینکه جزو رنگ های خنثی به حساب می آید و به راحتی با سایر وسایل آشپزخانه شما ست می شود.

کابینت نئوکلاسیک طوسی

اگر علاقمند به رنگ نسکافه ای هستید با خیال راحت به سراغ این سبک بروید چون به دلیل طیف رنگی خاصی که دارد با دیگر اجزای آشپزخانه شما هماهنگ می شود.رنگ نسکافه ای جزو رنگ های گرم است و با استفاده از آن فضای گرم و دلنشینی در آشپزخانه به وجود می آید.

کابینت نئوکلاسیک نسکافه ای

  1. طرح روی درب کابینت های نئوکلاسیک برخلاف کابینت کلاسیک ساده تر، ظریف تر و به دور از هرگونه تزیینات اضافی است.
  2. اگر شلوغی سبک کلاسیک شما را خسته می کند و سادگی سبک مدرن برای شما جذاب نیست می توانید کابینت نئوکلاسیک که ویژگی های مثبت هر دو را دارد انتخاب کنید .
  3. هزینه مصرفی کابینت نئوکلاسیک به خاطر سادگی در طراحی و اجرا و عدم پیچیدگی های سبک کلاسیک، پایین تر است.
  4. یکی از مزیت های کابینت های پولیشی این است که در صورتی که خط و خش روی آن افتاد به راحتی قابل ترمیم است و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.
  5. به دلیل رنگ بندی های متفاوتی که این کابینت ها دارد شما می توانید رنگ دلخواه خود را سفارش دهید.
  6. یکی دیگر از مزیت های کابینت نئوکلاسیک طراحی منحنی شکل و تزیینات چوبی ظریفی است که به زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما کمک می کند.
  1. ساخت کابینت های نئوکلاسیک به دقت و امکانات زیادی نیاز دارد برای همین برای ساخت آن باید به کارشناسان حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.
  2. کنده کاری ها، حکاکی ها و رنگ آمیزی این سبک کابینت ها باید با دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام شود چون اگر به این صورت نباشد نتیجه کار کدری و تمیز رنگ نشدن کابینت های شماست.
  3. در برابر اشیا تیز مقاومتی ندارد و امکان ترمیم یا رنگ آمیزی مجدد بسیار مشکل است و باید تعویض شوند.
  4. برای خرید کابینت های نئوکلاسیک باید هزینه بالاتری نسبت به کابینت مدرن پرداخت کنید.

کابینت نئوکلاسیک سفید با دستگیره های طلایی

1-همانطور که ابتدای این مقاله گفته شد به این سبک ها ترکیبی گفته می شود و پیچیدگی و حکاکی کابینت های کلاسیک را ندارد.

2-کابینت های نئوکلاسیک هم برای خانه هایی که به سبک مدرن طراحی شده و هم سبکی کلاسیک دارند مناسب است.

3-یکی از مهمترین تفاوت های کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک این است که به فضای زیادی احتیاج ندارد چون این کابینت ها از زیر سقف طراحی می شوند و جزو کابینت های جادار محسوب می شوند.

4-معمولا برای روی کابینت و پیشخوان از متریال سنگ استفاده میکنند.

5-درب کابینت های مدرن نیازی به دستگیره ندارند ولی در سبک نئوکلاسیک، کابینت ها دستگیره دارند.

6-اگر از بهترین متریال ساخته شود در برابر رطوبت و موریانه مقاومت بالایی دارد.

7-تفاوت بعدی میان این دو مدل کابینت در جنس آن‌هاست. کابینت‌های مدرن معمولاً از جنس چوب هستند و متریالی مانند هایگلاس، پی‌وی‌سی و ... استفاده می‌شود. درحالی‌که کابینت‌های نئوکلاسیک روی آن‌ها روکشی از جنس چوب، انزو و ... قرار می‌گیرد.

8-دستگیره‌های کابینت‌های نئوکلاسیک به‌صورت روکار نصب می‌شود در حالی که کابینت های مدرن دستگیره های مخفی دارند.

9-در طراحی کابینت نئوکلاسیک معمولاً قفسه‌های شیشه‌ای وجود دارد. درصورتی‌که کابینت‌های مدرن تمامی اجزای آن درون کابینت مخفی شده است و ویترین ندارند.

کابینت نئوکلاسیک سفید

1-برای خرید این سبک کابینت ها باید به محل قرارگیری کابینت ها، تاج ها و زیرچراغ ها و نحوه قرارگیری ستون و سرستون ها دقت کنید و انتخاب مناسبی انجام دهید.

2-اگر آشپزخانه نورگیری ندارید از رنگ های روشن استفاده کنید که جلوه زیبایی به آشپزخانه شما بدهد.

3-برای تمیز کردن کابینت ها از دستمال تنظیف نم دار استفاده کنید و به هیچ وجه با آب و مواد شوینده نشویید.

4-کابینت های کمدی بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک است.

5- نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر روی کابینت شما خط و خش افتاده است کافیست با دکوپازلی ها تماس بگیرید تا آن را تعمیر کنند.

6-به جهت اینکه کابینت های شما باد نکند از قراردادن وسایل خیس درون کابینت بپرهیزید.

کابینت نئوکلاسیک سفید

قیمت کابینت های نئوکلاسیک از کابینت های مدرن بالاتر است به دلیل اینکه در ساخت کابینت های مدرن از ام دی اف روکش دار استفاده می کنند و در ساخت کابینت های نئوکلاسیک از ام دی اف خام پوششی با پلی اورتان ساخته می شود.اما عوامل دیگری بر قیمت کابینت های نئوکلاسیک تاثیر گذار است که در ادامه می خوانید.

1-کابینت جزیره یکی از عواملی است که بر کاهش یا افزایش قیمت نهایی کابینت نئوکلاسیک اثرگذار است.برای اطلاع از انواع کابینت جزیره به مقاله جزیره سر بزنید.

2-هزینه نصب کابینت زمینی از کابینت قدی و کمدی کمتر است.

3-کابینت هایی که ارتفاع بیشتری دارند از کابینت های کم ارتفاع گران تر هستند.

1-بازدید از محل شما و اندازه گیری کار و تعیین قیمت

2-طراحی سه بعدی

3-تایید شما و شروع به کار

4-تحویل به مشتری و نصب آن

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت های نئوکلاسیک یک سبک شیک و جدید در عصر حاضر است که متقاضیان زیادی پیدا کرده است.ما با در نظر گرفتن استانداردهای موجود در طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین سلیقه شما مشتریان عزیز، ایده آل ترین طرح ممکن را در اختیار شما قرار می دهیم.

همکاران ما بابت طراحی کابینت آشپزخانه شما هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و تا رسیدن به طرح دلخواهتان با بهترین کیفیت و متریال در کنار شما خواهند ماند.



سوالات متداول

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک تلفیقی از کابینت مدرن و کابینت کلاسیک است.

از چه متریالی برای ساخت نئوکلاسیک استفاده می شود؟

برای کابینت نئوکلاسیک از ام دی اف خام رنگ شده با پلی اورتان، روکش چوب، ممبران و پولیشی استفاده می شود.

محبوبترین رنگ های کابینت نئوکلاسیک کدامند؟

رنگ های آبی تیره، سبز، سفید و خاکستری روشن که در دسته رنگ های سرد و روشن قرار دارند از پرطرفدارترین رنگ های کابینت نئوکلاسیک به حساب می آید.

آیا از ورق طرح چوب می توان برای ساخت کابینت نئوکلاسیک استفاده کرد؟

بله به دلیل زیبایی ورق های طرح چوب می توان طبق سلیقه مشتری از درب های طرح چوب استفاده کرد.