هر آن چه که باید از کابینت کلاسیک بدانید! مزایا و معایب آن+ راهنمای خرید کابینت کلاسیک
4
تیر

هر آن چه که باید از کابینت کلاسیک بدانید! مزایا و معایب آن+ راهنمای خرید کابینت کلاسیک

قبل از آن که به معرفی کابینت طرح کلاسیک بپردازیم این را بدانید که این سبک فاخر، زیبا و لوکس ریشه باستانی دارد و عناصر معماری سنتی غربی مثل ستون و دیوارهای گچ بری شده، مبلمان های آنتیک، پرده های فاخر و رنگ های شکیل و سنگین یادآور اصالت و شکوه کاخ های اشرافی و حتی خانه های قدیمی را دارد.

یکی از مزیت های سبک کلاسیک این است که یادآور دوران کودکیمان است ، حال و هوای قدیم را منتقل می کند و طرفداران زیادی دارد. از نظر کارشناسان و طراحان داخلی برخلاف ظاهر باشکوه این سبک ، آرامش و راحتی را برای شما ایجاد می کند.اگر به دیزاین کلاسیک علاقه مند هستید و دوست دارید بدانید چطور می توانید کابینتی به سبک کلاسیک داشته باشید و با انواع این سبک کابینت آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.


کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک به کابینتی گفته می شود که جنس آن از چوب و از نظر ساختاری و ظاهری دارای منبت و معرق، برجسته سازی و حکاکی روی چوب، طراحی سر ستون ها و دستگیره های فاخر، طرح های شلوغ و قفسه های جادار و عمیق است.

این سبک نسبت به سبک های دیگر کابینت دوام بیشتری دارد ،رنگ های متنوعی دارد و سرستون های برجسته آن با گل های رنگ شده تزیین شده است.

یکی دیگر از ویژگی های این سبک بوفه هایی است که حالت ویترینی دارند که با داشتن درب های شیشه ای می توانید ظروف گرانبها و تزیینی منزلتان را به نمایش بگذارید .

نکته بسیار مهمی که لازم است در مورد کابینت کلاسیک بدانید این است که مواد اولیه موجود در طبیعت برای ساخت وسایل آن استفاده می شود مثل چوب، سنگ های قیمتی و فلزاتی بادوام که به رنگ طلا یا نقره در می آیند.

دستگیره های این نوع کابینت هم به صورت کنده کاری شده و خاص طراحی شده است که از جنس مس، برنج، برنز و نقره است که ظاهر زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد.

ویژگی بعدی کابینت های کلاسیک استفاده از سنگ برای روی کانتر و پیشخوان آشپزخانه است. از سنگ های طبیعی یا مصنوعی مختلفی همچون مرمر، گرانیت یا کوارتز می توانید استفاده کنید.

کابینت کلاسیک سفید مناسب آشپزخانه های بزرگ

کابینت های کلاسیک به چهار دسته تقسیم می شوند:

1- کابینت کلاسیک ممبران

2-کابینت کلاسیک چوبی

3-کابینت کلاسیک طرح چوب

4-کابینت کلاسیک رومی

نکات کلیدی و خصوصیات هریک از آن ها را در ادامه بخوانید.

یکی از جذابترین، لوکس ترین و پرطرفدارترین طرح ها، کابینت ممبران است که به آن کابینت وکیوم هم گفته می شود. این کابینت بدنه ام دی اف با روکش پی وی سی دارد که با تنوع رنگی بالا و طرح و نقوش برجسته در بخش های مختلف زیبایی آشپزخانه شما را چند برابر می کند.ورق های ممبران در مقایسه با چوب مقاومت بسیار خوبی در مقابل رطوبت و حرارت دارند.

کابینت چوب که گران قیمت ترین مدل کابینت کلاسیک است از چوب طبیعی درختانی چون راش، گردو ، افرا و ... ساخته می شود. معمولا جنس بدنه این کابینت ها ام دی اف سفید است و برای جنس درب ها از ورق چوب طبیعی استفاده می شود. نقش و نگارهای روی درب ها با دستگاه سی ان سی حکاکی می شود. گره هایی که روی چوب به صورت طبیعی وجود دارد از جذاب ترین طراحی ها در دکوراسیون آشپزخانه ها به حساب می آید که می تواند گرما و صمیمیت بیشتری با خود به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از انواع کابینت کلاسیک، کابینت طرح چوب است که قیمتی مناسب تر از تمام چوبی دارد. یک لایه روکش چوب طبیعی روی ام دی اف خام کشیده و پرس می شود. البته روکش های چوبی نسبت به روکش های پی وی سی مقاومت و دوام کمتری دارند و جزو ضعیف ترین متریال ها برای اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک به حساب می آید.

کابینت سبک رومی که یادآور خانه های سلطنتی و قلعه های روم باستان می باشد با متریال چوب ساخته می شود به این صورت که مدل ها و اشکال رومی روی چوب ایجاد کرده و سپس رنگ می کنند.

نکته ای که باید در خرید کابینت سبک رومی به آن توجه کنید این است که اگر آشپزخانه شما کوچک است باید از کابینت های رنگ های روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر نشان دهد.

علت اینکه به این مدل کابینت ها رومی گفته می شود علاقه مردمان روم باستان به تزیینات قصر ها و ستون ها می باشد.

کابینت کلاسیک به رنگ سفید

رنگ های کابینت کلاسیک تنوع بالایی دارد و رنگ های سنگین مثل کرمی، صدفی، گردویی و قهوه ای در کابینت های کلاسیک جدید پر کاربرد است. در ادامه با رنگ ها و خصوصیات آن ها آشنا می شوید.

کابینت سفید یکی از رایج ترین رنگ های مورد استفاده در طراحی کابینت آشپزخانه می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد. رنگ سفید فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر، روشن تر و تمیزتر نشان می دهد.

به دلیل اینکه کابینت های کلاسیک از چوب ساخته می شوند و رنگ اصلی آن ها قهوه ای می باشد فضای آشپزخانه شما را گرم و دلنشین می کند.

کابینت سفید طوسی می تواند فضا را زیباتر و شیک تر کند و باعث بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه شما می شود.

استفاده از رنگ صدفی برای کابینت آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا می باشد و برای هر فضایی مناسب است.

انتخاب رنگ کابینت گردویی برای آشپزخانه هایی مناسب است که فضای آن ها بزرگ و پرنور است به دلیل اینکه این رنگ سبب کوچک تر دیده شدن محیط آشپزخانه شما می شود. اگر به فضای لوکس آشپزخانه علاقه دارید رنگ چوب گردو را برای کابینت ها انتخاب کنید.

کابینت کلاسیک قهوه ای

کابینت کلاسیک قهوه ای سوخته

کابینت کلاسیک سفید با جزیره

کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک سفید برای آشپزخانه های نورگیر

کابینت کلاسیک به رنگ سفید

کابینت کلاسیک سفید با نمای رومی

کابینت کلاسیک سفید با نمای جزیره رومی

کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک قهوه ای

کابینت کلاسیک سفید آبی

  1. زیبایی ،شکوه و اصیل بودن اولین مزیت این مدل کابینت است که به چشم هر بیننده ای می آید.
  2. ارتفاع زیاد، عمق مناسب و جادار بودن فضای داخل کابینت یکی دیگر از ویژگی های کابینت کلاسیک است .
  3. تنوع نامحدود طرح های بدنه این امکان را به مشتریان می دهد تا بدنه ای که به بیشتر به سلیقه آن ها نزدیک تر است انتخاب کنند. در این مدل سبک ها می توانید طرح مورد نظرتان را روی درب کابینت حکاکی کنید.همچنین می توانید از هنرهای زیبا و اصیلی همچون خاتم کاری و پتینه کاری هم استفاده کنید.
  4. اگر از متریال مرغوب برای ساخت این کابینت استفاده کنید سالیان طولانی همان نما و جذابیت اولیه را دارد و بسیار با دوام است.
  5. اگر فضا و محیط آشپزخانه شما بزرگ است این کابینت می تواند جلوه بی نظیری به آشپزخانه شما بدهد.
  1. یکی از معایب کابینت های کلاسیک تمیزکردن نقش و نگارهای آن است چون وقتی کابینت شما پستی و بلندی های بیشتری داشته باشد تمیزکاری سخت تر می شود.
  2. کابینت های روکش چوب یا چوبی در برابر رطوبت به شدت آسیب پذیر هستند. حرارت و ضربه هم می تواند به این کابینت ها آسیب برساند پس حواستان باشد اگر جسم تیز به آن برخورد کند امکان تعمیر یا ترمیم آن به راحتی امکان پذیر نیست.
  3. قیمت این کابینت ها به دلیل تزیینات، جزییات و ریزه کاری ها و متریال ویژه آن نسبت به سایر کابینت ها بیشتر است.
  4. به دلیل اینکه کابینت های کلاسیک ظرافت بالایی دارند و دکور کلاسیک یک دکوراسیون مجلل است گزینه مناسبی برای فضاهای بزرگ است. با توجه به پیچیدگی و قواعد خاص این سبک، پیشنهاد می کنیم پیش از خرید، عجولانه تصمیم نگیرید و حتما با طراحان و مهندسان در این زمینه مشورت کنید.

کابینت کلاسیک سفید با دستگیره های طلایی

1-اگر به سبک کلاسیک و جزییات ریز و درشت علاقه مندید ولی متراژ آشپزخانه شما بزرگ نیست، می توانید از کابینت های نئوکلاسیک استفاده کنید.بدنه کابینت های نئوکلاسیک دارای طرح و مدلی ساده تر از کابینت های کلاسیک است و برای آشپزخانه کوچک و متوسط مناسب تر است و فضایی آرام و دلنشین ایجاد می کند.

2-به دلیل طرح ها و منبت های شلوغی که در بدنه کابینت کلاسیک وجود دارد تمیزکاری آن از کابینت نئوکلاسیک و کابینت مدرن که با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب انجام می شود، دشوارتر است.

3-کابینت کلاسیک در برابر رطوبت به نسبت کابینت مدرن مقاومت کمتری دارد.

4-به دلیل پرکار تر بودن و ریزه کاری های زیادی که بر روی کابینت کلاسیک وجود دارد قیمت تمام شده آن نسبت به کابینت نئوکلاسیک بیشتر است و پروسه تولید طولانی تری دارد.

5-کابینت نئوکلاسیک و مدرن سبک جدیدتری نسبت به کابینت کلاسیک دارند و به روز تر هستند.

بهتر است همخوانی و هماهنگی بین وسایل منزل در سبک کلاسیک رعایت شود به عنوان مثال اگر مبلمان و سرویس چوب منزلتان مدرن است نباید از کابینت های کلاسیک استفاده کنید! اما در سبک نئوکلاسیک که تلفیقی از کابینت مدرن و کلاسیک است شما می توانید با خیال راحت دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید و سبک جدید و زیبایی به آشپزخانه خود هدیه دهید.

6-رنگ های طرح کلاسیک عمدتا از طیف های کرم، بژ، قهوه ای و خاکستری است ولی در کابینت های مدرن و نئوکلاسیک از رنگ های براق استفاده می شود و تنوع و گستردگی رنگ بیشتری وجود دارد.

7-دوام هر سه سبک بالاست ولی کابینت های کلاسیک بادوام تر از کابینت های مدرن هستند.

8-آخرین نکته مهم تعمیر کابینت های کلاسیک است که به سختی انجام میشود.

شما وقتی در آشپزخانه خود احساس راحتی و لذت دارید که دکور آشپزخانه مطابق میل و سلیقه شما باشد پس چه کابینت منبت شده کلاسیک و چه کابینت های ساده تر نئوکلاسیک و مدرن هیچ تفاوتی نمی کند.

شرکت دکوپازل در انتخاب سبک کابینت آشپزخانه خدماتی به شما ارائه می دهد که یکی از آن ها مشاوره رایگان با متخصصان و طراحان ما می باشد.

کابینت کلاسیک سفید طلایی

در بخش های قبلی با انواع کابینت های کلاسیک و تفاوت آن با سایر سبک ها آشنا شدید پس در این بخش توجه شما را به نکاتی برای خرید مرغوب و با کیفیت جلب میکنیم.

اولین فاکتور مهمی که باید به آن دقت کنید:

1-جنس و کیفیت رنگ کابینت باید مرغوب باشد و دوام بالایی داشته باشد.

1-جنس و کیفیت یراق آلات مصرفی در کابینت ها در کارایی و ظاهر کابینت ها تاثیر دارند و باید مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشند.

3-جنس و متریال درب ها باید از بهترین برندهای موجود در بازار باشد.

2-از صفحات ضد آب برای قرارگیری در کنار سینک آشپزخانه استفاده کنید.

4-نوع و دستگاه پرس وکیوم، دستگاه سی ان سی باید از نوع مرغوبی باشد چون طرح ها توسط این دستگاه ها ایجاد می شود.

6-کیفیت چسب مصرفی باید خوب باشد در غیر این صورت به مرور زمان از بدنه جدا می شود و ظاهر کابینت خراب می شود.

1-ثبت سفارش از طریق سایت، اپلیکیشن یا تماس با مجموعه ما

2-تعیین وقت برای بازدید رایگان

3-مشاوره رایگان و ارائه مناسب ترین قیمت کابینت

4-ارائه طراحی سه بعدی پیشنهادی و ساخت در مجهزترین کارگاه

5-اجرا، تحویل و نصب کابینت در محل شما توسط مهندسان ما

کابینت کلاسیک قهوه ای

کابینت کلاسیک یکی از محبوبترین سبک ها در کابینت آشپزخانه است که انواع گوناگون و متعددی با طرح و نقش های زیبا دارد.همانطور که در این مقاله اشاره شد کابینت کلاسیک ظاهری اشرافی و یادآور روم باستان است و برای آشپزخانه های بزرگ مناسب است همچنین باید وسایل منزلتان هم به سبک کلاسیک انتخاب شده باشد.

اگر برای ساخت کابینت به کمک کارشناسان حرفه ای نیاز داشتید فراموش نکنید تیم دکوپازل جز یکی از حرفه ای ترین ها در تهران هستند.

اگر مقاله ما را تا انتها خوانده باشید مطمئن هستیم که برای خرید و انتخاب نهایی آماده اید.

سوالات متداول

کابینت کلاسیک چیست؟

مشخصه اصلی کابینت های کلاسیک وجود نقش و نگار های زیادی است که در این کابینت ها دیده می شود.

رنگ آمیزی کابینت های کلاسیک چگونه است؟

بهترین رنگ های کابینت کلاسیک سفید، کرم و خود رنگ چوب می باشد.

تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت های سبک رومی چیست؟

کابینت های رومی در مقایسه با کابینت های کلاسیک پرکار تر هستند و در طراحی آن از پتینه و ستون های استوانه ای بلندتری استفاده می شود.