هر آن چه که باید از کابینت مدرن بدانید! مزایا و معایب و جدیدترین مدل های سبک مدرن
4
تیر

هر آن چه که باید از کابینت مدرن بدانید! مزایا و معایب و جدیدترین مدل های سبک مدرن

آشپزخانه به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین قسمت هر خانه ای احتیاج به دکوراسیون مناسب و جذابی دارد. انتخاب نوع کابینت به سلیقه افراد بستگی دارد و کابینت ها را متناسب با سبک داخلی منزلشان انتخاب می کنند.ولی سئوال مهمی که ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول می کند این است که چه مدل کابینتی برای آشپزخانه بهتر است؟

برای پاسخ به این سئوال پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های سبک مدرن و مزایا و معایب آن آشنا شوید و در انتها تفاوت کابینت مدرن با کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک را بخوانید و سبک مدنظر خودتان را انتخاب کنید.

کابینت مدرن مشکی


کابینت مدرن سفید قهوه ای

اگر به دنبال سادگی برای کابینت آشپزخانه خود هستید سبک مدرن مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود.کابینت های مدرن معمولا سطح صاف و ظریفی دارند و گوشه های منحنی شکل و منبت کاری در آن دیده نمی شود.در کابینت مدرن هیچ ستون یا سرستون و تاجی مشاهده نمی کنید و در عین سادگی زیبایی خاصی به محیط اطراف شما می بخشد. همچنین چوب، لمینت، شیشه و انواع فلزات در تولید کابینت مدرن نقش مهمی دارند.

کابینت مدرن به سبک هایگلاس

کابینت های مدرن به سبک های متفاوتی تقسیم می شوند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

کابینت هایگلاس روکشی براق دارد و نور را در فضا منعکس می کند و باعث می شود محیط شما بزرگ تر به نظر برسد.متریال کابینت هایگلاس ام دی اف خام است و متریال خارجی که باعث محبوبیت آن می شود از روکش پلکسی گلس (روکش شیشه ای) ساخته شده است.

کابینت های فرامید که شبیه به کابینت های ایتالیایی است از ورق های 16 میلی متری تشکیل شده است.یکی از ویژگی های کابینت های فرامید،سطوح نیمه برجسته و طرح های نیمه مخفی است که با کشیدن دست روی سطح کابینت به راحتی حس می شود.همچنین کابینت های فرامید مات هستند و انعکاس نور ندارند.

کابینت ام دی اف که از خرده چوب های مانده و ضایعات مربوط به آن بر اثر فشار و حرارت ساخته می شود و در بیشتر خانه ها دیده می شود و یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت آشپزخانه می باشد.

یکی از مزیت های کابینت ام دی اف رنگ بندی بسیار بالا و قیمت پایین آن است که آن را به یکی از محبوب ترین سبک ها تبدیل کرده است.اگر کابینت ام دی اف بدون دستگیره با درب های صاف و تم ساده اجرا شود از سبک مدرن پیروی کرده است.

چون کابینت های ام دی اف از خرده چوب ساخته میشود دوستدار محیط زیست و در کاهش قطع درختان موثر هستند.

کابینت های ملامینه هم روکشی است که روی ام دی اف خام پرس می شود و قیمتی پایین تر از ام دی اف دارد.این کابینت ها چون مقاومت بالایی ندارند برای خانه هایی با اسکان موقت و محیط کاری مناسب هستند.

کابینت های مدرن پلی اورتان با مغز ام دی اف یا چوب ساخته شده است که با روکشی از پلی اورتان پوشانده شده است.رنگ های متنوعی دارد و به شکل های مات و براق قابل سفارش هستند.

کابینت های مدرن مینیمال هیچ جزییات اضافه ای ندارند و در ساده ترین شکل ممکن ساخته می شوند.

کابینت مدرن برای آشپزخانه های کوچک

کابینت مدرن طوسی

کابینت مدرن سفید به سبک ام دی اف

کابینت مدرن به سبک فرامید

کابینت فرامید سبک مدرن

کابینت مدرن دو رنگ

کابینت مدرن سفید قهوه ای

کابینت مدرن به رنگ مشکی

کابینت مدرن مشکی

کابینت مدرن دو رنگ مناسب هر آشپزخانه ای

کابینت مدرن هایگلاس مشکی

جزیره آشپزخانه باعث می شود که فضای آشپزخانه شما کاربردی تر و مدرن تر دیده شود.جزیره کابینت مدرن می تواند بسته به سلیقه افراد دارای المان هایی چون سینک ظرفشویی یا گاز رومیزی باشد و حتی به عنوان میز ناهارخوری مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد انواع جزیره ها نیاز دارید میتوانید به مقاله انواع کابینت جزیره سر بزنید.

جزیره کابینت مدرن

یکی از ویژگی های اساسی در طراحی و پیاده سازی آشپزخانه های مدرن، رنگ ها هستند. رنگ هایی مانند سفید، طوسی ،خاکستری و ... رنگ های سبک مدرن می باشند . از رایج ترین ترکیبات رنگی، رنگ سفید گردویی، سفید قهوه ای و سفید با نوار مشکی که در خانه های امروزی طرفداران زیادی دارد.

سفید

رنگ سفید طرفداران زیادی دارد و اگر در سبک مینیمال با رنگ های کرمی و طوسی یا طلایی ترکیب شود و دستگیره های ظریفی در آن به کار رود زیبایی آن دو چندان می شود.یکی از بهترین ایده ها برای رنگ کابینت استفاده از رنگ سفید و رنگ چوب که هم صمیمیت فضا را افزایش می دهد و هم فضای آشپزخانه شما را پرنور تر نشان می دهد.

طوسی

رنگ طوسی که جزو رنگ های خنثی به حساب می آید به دلیل اینکه به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود بعد از رنگ سفید افراد زیادی به سراغ این رنگ می روند.

بژ

رنگ بژ بسیار زیبا، جذاب و چشم نواز است و فضای آشپزخانه شما را به سبک مدرن نزدیک تر می کند.

فیلی

به دلیل استقبال زیادی که از رنگ فیلی در طراحی کابینت شده است این رنگ طرفداران زیادی دارد. این رنگ با هماهنگ شدن با دیگر وسایل آشپزخانه محیط شما را بزرگ تر نشان می دهد.

اگر به رنگ های تیره برای کابینت علاقمندید پیشنهاد می کنیم در آشپزخانه پنجره ای برای انعکاس نور داشته باشید و دیوارهای آشپزخانه هم به رنگ سفید یا روشن باشد تا روشنایی لازم را داشته باشید.

کابینت مدرن طوسی

  1. روکش های ضد آبی که در بازار موجود است به خوبی در مقابل چربی مقاومت می کند.
  2. طراحی کابینت های مدرن در ساده ترین حالت ممکن است ولی نسبت به سایر سبک ها تنوع رنگ زیادی دارد.
  3. کابینت های ام دی اف به دلیل قیمت مناسب، تنوع بالا، سازگار با انواع شرایط آب و هوایی و مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت از محبوب ترین مدل های کابینت است.
  4. یکی از مهمترین مزایای کابینت مدرن این است که از تمامی فضاهای خالی آشپزخانه بیشترین استفاده را می برید و با کمک طراحان حرفه ای آشپزخانه خود را وسیع تر و از کابینت های بیشتری داخل فضای آشپزخانه استفاده می کنید.
  5. کابینت های مدرن نسبت به کابینت های کلاسیک راحت تر تمیز می شود چون سطح صاف و یکنواختی دارند.
  1. لکه های روغن و آب به راحتی روی سطوح این کابینت ها قابل مشاهده است پس به تمیزکاری و مراقبت بیشتری احتیاج دارد.
  2. این کابینت ها نسبت به حرارت حساس تر هستند و در مقابل رطوبت نسبت به سایر مدل ها مقاومت کمتری دارد.
  3. روکش های کابینت مدرن نازک هستند و در برابر اشیای نوک تیز مثل چاقو آسیب پذیر است.
  4. این کابینت ها نیاز به تمیز کردن روزانه دارند چون جای دست روی این کابینت ها باقی می ماند.

کابینت مدرن سفید طوسی

کابینت مدرن و کابینت کلاسیک از زمین تا آسمان باهم متفاوتند.در سبک مدرن سادگی و در سبک کلاسیک تجملات حرف اول را می زند.

اولین تفاوت کابینت مدرن با دیگر سبک ها در جنس آن هاست.کابینت های مدرن معمولا از جنس چوب هستند و در ساخت آن از متریال هایگلاس و پی وی سی استفاده می شود.اما کابینت های نئوکلاسیک از ام دی اف خام ساخته می شوند و روکش آن از چوب، ممبران و ... می باشد.

قیمت کابینت های مدرن ارزان تر از کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک است.

یکی دیگر از تفاوت های کابینت مدرن با دیگر سبک ها این است که از هود های مخفی که به صورت کامل داخل کابینت قرار دارد استفاده می شود ولی در کابینت های کلاسیک یا نئوکلاسیک هود به صورت برجسته و قوس دار طراحی می شود.

در طراحی کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک ویترین ها و قفسه های شیشه ای حرف اول را می زند ولی در کابینت های مدرن تمام اجزا درون کابینت استفاده می شود.

سوالی که در ذهنتان ایجاد میشود این است که کابینت های آشپزخانه بدون دستگیره را ترجیح می دهید یا با دستگیره؟

دستگیره کابینت های مدرن به صورت مخفی اجرا شده است و یا از درب های مگنتی برای باز و بسته کردن درب کابینت استفاده می شود.

مدل دیگر این دستگیره ها که با کمک سی ان سی برشی ایجاد می کنند و به صورت جکی یا به صورت آرام بند باز و بسته می شود.

کابینت مدرن مشکی ام دی اف

1-برای آشپزخانه های کوچک می توانید کابینت های براق هایگلاس را انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر و روشن تر نشان دهد.

2-ظرف های خیس را درون کابینت قرار ندهید.در صورت خیس شدن کابینت ها، سریعا آن قسمت را با دستمال پاک کنید.

3-اگر می خواهید هیچ فضای بلااستفاده ای در آشپزخانه خود باقی نگذارید و از همه محیط استفاده کنید حتما کابینت مدرن خریداری کنید و کابینت ها را تا سقف ادامه دهید.

4-اگر قصد خرید کابینت مدرن را دارید می توانید کابینت هایگلاس را به صورت ترکیبی یا پله ای استفاده کنید به این صورت که کابینت های ردیف بالا را از ام دی اف براق و کابینت های ردیف پایین را با ام دی اف مات ترکیب کنید.

5-برای اینکه لکه روغن و غذا روی کابینت نماند می توانید از روکش های ضدلک برای طراحی کابینت استفاده کنید.

6-از قراردادن وسایل سنگین روی کابینت و یا نشستن روی سطح کابینت خودداری کنید به دلیل اینکه پایه های آن ممکن است آسیب ببیند.

کابینت مدرن هایگلاس دو رنگ

به دلیل اینکه کابینت مدرن جزو ساده ترین و شیکترین سبک از کابینت ها می باشد نیازی به صرف هزینه زیادی ندارد اما عواملی مانند متریال به کار رفته، مدل انتخابی، متراژ آشپزخانه و ... می تواند روی قیمت آن تاثیرگذار باشد.

کارشناسان دکوپازل پس از اندازه گیری ابعاد آشپزخانه شما، طرح کابینت را روی کاغذ خرد می کنند و این طرح را با استفاده از طراحی سه بعدی ترسیم می کنند.شما می توانید طرح ترسیم شده را ببینید و اگر پیشنهاد، انتقاد و یا تغییراتی دارید اعمال کنید و در آخر سفارش خود را نهایی کنید.

کابینت مدرن هایگلاس

انتخاب سبک مدرن در دنیای امروز انتخابی هوشمندانه است که شما با مشورت تیم دکوپازل با بهره گیری از کارشناسان حرفه ای و تیم اجرا از بهترین متریال روز دنیا در کارگاه هایی با تکنولوژی های بسیار پیشرفته در شهر تهران، تمامی پروژه های مربوط به دکوراسیون منزل را با توجه به سلیقه شما به انجام می رسانند.

سوالات متداول

کابینت مدرن چیست؟

کابینت های مدرن معمولا سطح صاف و ظریفی دارند و گوشه های منحنی شکل و منبت کاری در آن دیده نمی شود.در کابینت مدرن هیچ ستون یا سرستون و تاجی مشاهده نمی کنید و در عین سادگی زیبایی خاصی به محیط اطراف شما می بخشد.

مهمترین ویژگی کابینت های مدرن چیست؟

سادگی و بدون دستگیره یا دستگیره های ساده-دارای کشوهای جادار و طولی-امتداد تا سقف-قیمت مناسب نسبت به کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک-دارای شکل های هندسی بسیار ساده

ارزان ترین کابینت های سبک مدرن کدامند؟

کابینت های ام دی اف و نئوپان از ارزان ترین متریال های ساخت کابینت مدرن در بازار هستند.

چگونه از کابینت های مدرن نگه داری کنیم؟

برای اینکه لکه ای روی کابینت های مدرن نماند باید به طور مداوم آن ها گردگیری کنید.اگر می خواهید کابینت شما عمر و دوام بیشتری داشته باشد درب ها و کشوهای آن را با ملایمت و به آرامی باز و بسته کنید.سعی کنید سطح کابینت را مرطوب باقی نگذارید و بعد از هر شستشو با یک پارچه نرم رطوبت را از سطح کابینت پاک کنید و از قرار دادن اجسام سنگین درون کابینت خودداری کنید.