قیمت انواع کابینت ها و عوامل موثر بر قیمت آن
28
مهر

قیمت انواع کابینت ها و عوامل موثر بر قیمت آن

ما تلاش کردیم در این مقاله طبق قانون اتحادیه صنف کابینت سازان روش صحیح محاسبه متراژ یک واحد کابینت را برای شما بیان کنیم تا بتوانید قیمت کابینت آشپزخانه خود را طبق متراژ آن حساب کنید.

قیمت کابینت براساس یک متر طول کابینت محاسبه می شود و یک متر کابینت شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری است.

در این محاسبه 60 درصد هر متر طول کابینت زمینی و 40 درصد هر متر به کابینت هوایی تعلق می گیرد.

کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های بزرگ و گران قیمت

انواع مختلف کابینت

قیمت نهایی کابینت براساس طول و متراژ هر مدل کابینت تعیین می شود.همچنین عوامل دیگری از قبیل تعداد لایه های بکار رفته در ساخت بدنه کابینت، مدل، جنس، نوع طراحی، نوع دستگیره، داخلی یا خارجی بودن متریال کابینت و سایر اتصالات بر قیمت کابینت موثر هستند.

کابینت کلاسیک

قیمت کابینت های کلاسیک و چوبی به نسبت کابینت های دیگر گران تر است اما به دلیل زیبایی و عمر بالاتری که دارند مورد توجه همه افراد است.

به این دو نکته توجه کنید که قیمت این کابینت ها هم می تواند متفاوت باشد به این صورت که ممکن است که فقط از روکش چوب در ساخت کابینت استفاده شود یا کابینت های ام دی اف با روکش چوب های طبیعی استفاده می شود.

نکته بعدی که برای تعیین قیمت کابینت های کلاسیک وجود دارد طرح های منبت کاری شده ای است که روی درب کابینت انتخاب می کنید همچنین نوع رنگ چوب کابینت که از لحاظ زیبایی و محافظت روی کابینت به کار می رود هم تاثیرگذار است.

کابینت مدرن

از بارزترین ویژگی کابینت های مدرن سادگی و سطح صاف و صیقلی است که معمولا از ورق های ام دی اف مات یا براق ساخته می شوند و معمولا ورق های به کار رفته در ساخت این کابینت ها که ایرانی یا خارجی باشد بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

کابینت مدرن ارزان قیمت

کابینت نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک به دلیل اینکه طرح های شلوغی ندارد و مطابق میل ساده پسندان است قیمت پایین تری نسبت به کابینت های کلاسیک دارد.هر کدام از سبک های کابینت نئوکلاسیک که شامل پلی اورتان،انزو و پست مدرن می باشد که دارای قطر و ضخامت مشخصی برای ساخت درب ها هست.بیشترین قطر درب ها مربوط به مدل انزو است که از 25 میلی متر به بالا شروع می شود.

کابینت انزو ارزان قیمت

کابینت فلزی

یکی از کابینت هایی که در گذشته بسیار کاربرد داشته است کابینت های فلزی می باشد. این نوع کابینت ها را در دو نوع استیل و گالوانیزه تولید می کنند و قیمت گالوانیزه آن ارزان تر است.کابینت های فلزی در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت پایینی دارند و رنگ بندی این کابینت ها محدود است.

البته توجه داشته باشید که قیمت کابینت درب ام دی اف با کابینت فلزی پیش ساخته متفاوت است.

کابینت ام دی اف

اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید برای کابینت مبلغ کمتری بپردازید پیشنهاد ما کابینت ام دی اف است قیمت کابینت های ام دی اف به روکش های آن بستگی دارد اما شما می توانید این کابینت ها را بدون روکش خاصی سفارش دهید.

کابینت ام دی اف طوسی

کابینت ممبران

کابینت ممبران یا وکیوم که از محبوبترین کابینت ها هستند با توجه به سه عامل قیمت متفاوتی دارند که به شرح زیر است:

1-جنس ورقه ام دی اف بکار رفته در بدنه کابینت (کاستامونا یا واناچای)

2-روکش پی وی سی روی بدنه ام دی اف کابینت

3-نوع چسب آن برای چسباندن روکش پی وی سی

4-طرح ها و منبت کاری های بکار رفته روی درب ها و ستون ها

طرح کابینت کلاسیک

قیمت کابینت آماده

قیمت کابینت آماده یا از پیش ساخته نسبت به نوع سفارشی آن کمتر است البته به کیفیت کار و سلیقه و نظر مشتری هم ارتباط دارد.اندازه های کابینت آماده سه یا پنج متر زمینی و سه یا پنج متر هوایی است که طرح و رنگ آن را باید انتخاب کنید تا در سریع ترین زمان آن را تحویل بگیرید.

کابینت زمینی

کابینت زمینی به کابینتی گفته می شود که ارتفاع آن 90 سانتی متر(15 سانت پایه،72 سانت کابینت،3 سانت صفحه کابینت ) و بر روی زمین آشپزخانه قرار می گیرد.

خیالتان از بابت نظافت و شست و شوی زمین آشپزخانه راحت باشد چون پایه کابینت ها را حدودا 15 سانت بالا می آورند تا فضای خالی ایجاد شود و در هنگام نظافت آب به بدنه کابینت نفوذ نکند و باعث خرابی کابینت نمی شود.

کابینت دیواری

کابینت های دیواری روی دیوار آشپزخانه قرار می گیرد و ارتفاع این نوع کابینت ها حدودا 70 سانتی متر است و عمق آن ها 35 سانت است.

کابینت نئوکلاسیک مناسب خاص پسندان

چند عامل مهم و موثر که قیمت تمام شده یک واحد کابینت را مشخص می کند در زیر آمده است:

  1. متراژ آشپزخانه :اولین عامل اثرگذار بر قیمت کابینت متراژ آشپزخانه است. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است تعداد کابینت، وسایل و یراق آلات موردنیاز شما بیشتر می شود .
  2. جنس روکش:روکش های پی وی سی و روکش هایی که از چوب طبیعی ساخته می شود قیمت بالاتری نسبت به دیگر روکش ها دارند.
  3. قیمت:مثلا کابینت هایگلاس متری 3 میلیون و کابینت ام دی اف متری 2 میلیون که تفاوت قیمت ها به متریال مصرفی در ساخت کابینت بستگی دارد.
  4. جنس کابینت: کابینت های آشپزخانه در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند. هزینه نصب کابینت ام دی اف از کابینت ممبران و هایگلاس کمتر است اما هزینه تعمیر آن بیشتر است.
  5. محل نصب کابینت: اگر نگران هزینه کابینت آشپزخانه خود هستید می توانید قسمت های اصلی آشپزخانه را با کابینت آماده یا از پیش ساخته پر کنید و برای فضاهای غیراستاندارد کابینت سفارش دهید تا بتوانید از همه محیط آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید.
  6. طبقه یا شلف: اگر فضای کوچکی دارید در قسمت هایی که کابینت در آن جا نمی گیرد طبقه یا شلف هایی قرار دهید تا از فضای آشپزخانه بهترین استفاده را ببرید.

کابینت نئوکلاسیک سفید

مواردی که باید در قیمت تمام شده کابینت در نظر بگیریم ورق بدنه، ورق درب ها و نماهای رنگی، صفحه رویه و یراق آلات می باشد.

یراق آلات مصرفی که به دو دسته ضروری و لوکس یا همان اکسسوری تقسیم می شود در قیمت نهایی کابینت موثر است. یراق آلات ضروری که شامل لولای در، ریل ساچمه ای و جک های کابینت و... به عهده کابینت ساز است و بابت آن هزینه جداگانه ای دریافت نمی شود اما برای سوپرمارکت، سطل زباله، سبد رخت چرک، مجیک کرنر و ... که اکسسوری یا یراق آلات لوکس محسوب می شود و جنبه نمایشی بودن دارد هزینه ای جدا دریافت می شود.

کل کار اندازه گیری شده باید دارای ابعاد استاندارد باشد و پس از اندازه گیری متراژ جای ماشین لباسشویی، یخچال، گاز و ... از متراژ زمینی کسر می شود.

صفحات کابینت آشپزخانه در انواع مختلفی از قبیل شرکتی و دوبل در بازار موجود هستند. حاصل بهم چسبیدن دو ورق ام دی اف صفحه دوبل است. مقاومت این نوع صفحه در برابر خط و خش، لک پذیری، رطوبت و حرارت بسیار کم می باشد. از این رو این نوع صفحات کارایی مناسبی نخواهند داشت. در مقابل در صفحه های شرکتی از روکش های مقاوم به حرارت، خط و خش و رطوبت استفاده می‌کنند. به همین دلیل قیمت صفحه شرکتی نسبت به صفحه دوبل بسیار بیشتر است. بنابراین انتخاب نوع صفحه علاوه بر تأثیر بر کیفیت بر هزینه آشپزخانه بسیار موثر می باشد.

اگر کابینت های ارزان قیمت را می پسندید پیشنهاد ما کابینت هایی با روکش هایگلاس و ام دی اف است که روی بدنه آن از هیچ طراحی استفاده نمی شود و در دسته بندی کابینت های سبک مدرن قرار دارند.

در نظر داشته باشید در جاهایی که ماشین لباسشویی یا ظرفشویی قرار دارد کابینت نصب نمی شود و فقط محاسبه صفحه کابینت روی ماشین برای مشتری انجام می شود.

ممکن است طراحان دکوراسیون برای زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه شما از قفسه های شیشه ای در برخی از قسمت های کابینت استفاده کنند .اگر به شلف یا قفسه های شیشه ای علاقه دارید باید بدانید که به متریال بیشتری نیاز دارید و طراحی آن زمان بر است.

با این شرایط اگر تصمیم شما برای همکاری با شرکت موردنظر قطعی شد:

از طراح بخواهید نمونه ای از دستگیره ها ،لولاها و جنس کابینت را به شما نشان دهد و قراردادی با همه این شرایط مثل جنس متریال، قیمت کلی و جزییات دیگر برای شما ارسال کند.

کابینت نئوکلاسیک ارزان قیمت

و سوال اصلی و پایانی که هر کاربری از ما سوال می کند این است که آشپزخانه ما به چند متر کابینت احتیاج دارد؟

برای آشپزخانه ای که کابینتی ندارد طرح و نقشه های متفاوتی را می توان اجرا کرد به همین دلیل ممکن است طرح کم کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده باشید ولی به دلیل جادار بودن آشپزخانه کابینت ساز می خواهد از همه فضای شما استفاده کند و به اصطلاح پر کابینت ترین حالت ممکن را برای شما در نظر گرفته باشد پس هزینه نهایی قیمت کابینت شما به این عوامل بستگی دارد.

کابینت ساده و ارزان

1-از چوب های ارزان تر مثل چوب درخت بلوط برای کابینت های چوبی استفاده کنید.

2-اگر بعد از چندسال از کابینت های خود خسته شدید فقط درب های آن را تغییر دهید و کل کابینت ها را تعویض نکنید.

3-برای اینکه هزینه یراق آلات شما کاهش پیدا کند به جای دو کابینت مجزا از یک کابینت بزرگ استفاده کنید.

4-برای روی کابینت به جای صفحه سنگی از ام دی اف استفاده کنید.

5-بیشترین قیمت صفحه کابینت برای رویه سنگ طبیعی و کمترین قیمت برای صفحه های شرکتی است.

6-برای کابینت های آشپزخانه تان از قفسه های داخلی و عریض به جای تعداد زیادی کشو و کابینت استفاده کنید.

نمایی از آشپزخانه نئوکلاسیک

یکی از عوامل موثر در انتخاب کابینت کیفیت آن است. به این نکته توجه کنید که تولیدکنندگان معتبر را انتخاب کنید و گول قیمت ارزان را نخورید. کیفیت بالا سبب افزایش طول عمر و دوام کابینت می شود. بنابراین شما به مدت زمان طولانی می توانید از کابینت استفاده کنید. همچنین خرید کابینت با کیفیت به دلیل طول عمر و استفاده طولانی از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

بهتر است بدانید که فاکتورهای ما آدم‌ها در خرید کابینت با یکدیگر متفاوت است. افراد جایی را برای خرید انتخاب می‌کنند که بتواند نیاز آن‌ها را برطرف کند. مثلاً برخی افراد کیفیت کار برایشان بسیار اهمیت دارد. این افراد به قیمت توجه زیادی نخواهند داشت و فقط جنس کار برایشان بسیار مهم خواهد بود. در مقابل برخی دیگر از افراد با توجه به شرایط اقتصادی موجود فقط به دنبال قیمت ارزان می باشند. این افراد فقط به ارزان بودن قیمت کابینت توجه دارند. اما برخی از کاربران به طراحی کابینت توجه بسیار زیادی دارند به طوری که می خواهند از کوچکترین فضا هم نهایت استفاده را ببرند. افراد با تجربه برای شما بهترین انتخاب است به دلیل اینکه این طراحان تمام جوانب را در نظر می گیرند. شما با انتخاب دکوپازل می توانید کابینت های با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

آشپزخانه ای به سبک نئوکلاسیک

قیمتی که در ابتدای کار به شما عزیزان داده می شود براساس یک طرح ساده و اصولی با ابعاد استاندارد است پس تا طراحی شما نهایی نشود نمی توان قیمت تمام شده را مشخص کرد.

برای محاسبه حدودی قیمت کابینت باید متراژ تمام بخش های کابینت را در ضریب آن و در قیمت پایه ضرب و باهم جمع کنید البته بعد از اعمال نظرات و تغییراتی که می خواهید در طرح نهایی کابینت اعمال شود.

نیروی حرفه ای و متخصص به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

گروه "دکوپازل" با حذف واسطه ها، کیفیت بالا و کارگاه تولیدی خود، قیمت بسیار مناسب و کیفیتی بی نظیر به شما ارائه می دهد.

با ما همراه باشید...