دستگیره برای کابینت سفید_معرفی چند مدل دستگیره زیبا و کاربردی
11
اردیبهشت

دستگیره برای کابینت سفید_معرفی چند مدل دستگیره زیبا و کاربردی

امروزه به دلیل تنوع زیاد در مدل دستگیره برای کابینت ها، کمدها و ... انتخاب دستگیره مناسب کمی گیج کننده و دشوار است بنابراین برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و منحصر به فرد توجه به چیدمان و رنگ کابینت ها کافی نیست بلکه باید به جنس و طرح دستگیره ها نیز اهمیت ویژه ای بدهید تا با انتخاب درست بتوانید جلوه و زیبایی کابینت ها را چندین برابر کنید.

انواع مدل های دستگیره کابینت می تواند در زیبایی و جذابیت کابینت های آشپزخانه نقش مهمی را ایفا کند.بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب دستگیره برای کابینت ها دقت لازم را داشته باشید تا دستگیره ها را با توجه به مدل کابینت ها انتخاب کنید تا علاوه بر جذابیت ظاهری ، سهولت استفاده از کابینت ها را نیز به دنبال داشته باشید.

در این مقاله به بررسی انواع مختلفی از دستگیره های کابینت می پردازیم و نکات مهمی را برای انتخاب و استفاده بهینه از دستگیره ها ارائه می دهیم. پس با ما همراه باشید...

 

دستگیره کابینت دکمه ای

مهم ترین مساله بعد از ساخت کابینت ها، انتخاب دستگیره متناسب برای کابینت ها می باشد. وظیفه اصلی این دستگیره ها کمک به باز و بسته کردن درب کابینت ها و کشو ها در آشپزخانه می باشد بنابراین جنس و کارایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این دستگیره ها دارای طرح ها و مدل های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، سرامیکی، فلزی، مخفی و ... می باشد که در ادامه تصاویر مختلفی از انواع مدل ها را به شما نشان می دهیم.

دستگیره ها اگرچه کوچک هستند و شاید تحولی در آشپزخانه به وجود نیاورند اما تغییرات محسوسی در طرح و مدل کابینت ها ایجاد می کنند.

دستگیره های کابینت به صورت کلی به دو دسته

دکمه ای

خطی

تقسیم می شوند.البته اسم دیگر این دستگیره ها تک پیچ و دو پیچ نیز هست که انواع مختلفی از طرح های آن در بازار موجود است.

انواع مدل های دستگیره کابینت

دستگیره های سبک مدرن خطی یا نقطه ای می باشد که ظاهر ساده ای دارند. به این نکته توجه کنید که رنگ و طرح دستگیره ها باید با طرح کابینت های آشپزخانه هماهنگی داشته باشد تا مدل کابینت ها مطلوب به نظر برسد.

به عنوان مثال برای کابینت های سبک مدرن لازم است که از دستگیره های بلند کرومی با خطوط صاف و کشیده استفاده کنید چون این مدل دستگیره ها باعث می شود کابینت های شما مدرن تر به نظر برسد.

معمولا کابینت هایی که ابعاد کوچک تری دارند لازم است از دستگیره های ظریف تری در ساخت آن ها استفاده شود و بالعکس برای کابینت هایی با سایز بزرگ لازم است از دستگیره های بزرگ استفاده شود.

دستگیره هایی که طرح و نقش های گل و ... روی آن حکاکی می شود بیشتر مناسب کابینت های کلاسیک می باشد.این دستگیره ها با الهام از سبک آنتیک و قدیمی ساخته و تولید می شوند.از رنگ های پرطرفدار دستگیره های کلاسیک رنگ های زیتونی، طلایی ، سفید و کروم می باشد.

دستگیره های کابینت نئوکلاسیک دارای طرح های ساده یا تزیینی می باشد که از جنس استیل، سرامیک و فلز ساخته می شوند.از رنگ های پر طرفدار دستگیره برای کابینت های نئوکلاسیک رنگ طلایی و مشکی می باشد.

انواع زیبایی از دستگیره کابینت ها

امروزه استفاده از دستگیره های فلزی مانند گذشته ها در آشپزخانه رواج دارد .جنس دستگیره های فلزی از ترکیب کروم و آهن ساخته می شود و یکی از چند جنس محبوب برای ساخت یراق آلاتی همچون دستگیره های کابینت می باشد.

به دلیل اینکه این دستگیره ها ضد زنگ ساخته می شوند برای فضاهایی مانند حمام و آشپزخانه ها که بیشتر در تماس با آب هستند مناسب می باشد.رنگ این دستگیره ها نقره ای است و در سبک های مدرن به کار می رود.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره های برنجی بسیار بادوام ،زیبا و محکم می باشند.این دستگیره ها برای کشوهایی که در آن از وسایل سنگین نگهداری می کنید بسیار مناسب است و به خوبی عمل می کند.

یکی دیگر از دستگیره های پر طرفدار دستگیره سرامیکی است که از ترکیب فلز و سرامیک ساخته می شوند. این دستگیره ها برای کابینت های سفید در دو سبک مدرن و نئوکلاسیک بسیار زیبا و مناسب است.در بعضی از مدل های دستگیره سرامیکی ،نقش ها و طراحی هایی از گل های سرخ دیده می شود که حس نوستالژی به ما می دهد.

از دستگیره های چوبی که بسیار محبوب است در کابینت های ام دی اف یا تمام چوب استفاده می شود. استفاده از این دستگیره ها حس طبیعت و گرمی ناشی از محیط طبیعی را ایجاد می کند.طیف رنگی این دستگیره ها از کرمی روشن تا قهوه ای سوخته می باشد.دستگیره کابینت برای کابینت های چوبی

دستگیره‌ خطی

یکی از پر کاربردترین و رایج‌ترین دستگیره هایی که در بازار به وفور یافت می شود دستگیره های خطی است.این دستگیره ها معمولاً برای کشوها و درب‌های افقی قابل استفاده هستند و در دو نقطه با بدنه کابینت متصل می گردد و باز و بسته می‌شوند.

یکی دیگر از مدل‌های جذاب که ظرافت و زیبایی منحصر به فردی دارد، دستگیره کابینت دکمه‌ای می باشد. این نوع دستگیره‌ها در یک نقطه به کابینت اتصال پیدا می کنند و برای نصب آن فقط به یک پیچ نیاز داریم.

این دستگیره ها معمولاً برای کشوهایی که وزن سنگین دارند، مناسب نمی‌باشد و بهتر است برای کشوهایی که در آن از وسایل سنگین تری نگهداری می کنید از دستگیره‌های خطی کمک بگیرید.

انواع دستگیره کابینت به رنگ طلایی و نقره ای

یکی از محبوب‌ترین دستگیره‌های کابینت ، دستگیره مخفی است که در هیچ قسمتی از کابینت دیده نمی‌شود. این نوع دستگیره‌ها برای آشپزخانه‌های مدرن و خانه‌هایی که کودکان خردسال دارند، بسیار مناسب است.

اگر به موضوع دستگیره های مخفی علاقه دارید می توانید به مقاله انواع دستگیره های مخفی در سایت دکوپازل مراجعه کنید.

این را هم بدانید که در کابینت‌ هایگلاس و کابینت ام دی اف بیشتر از دستگیره مخفی استفاده می‌کنند. این دستگیره‌ها نسبت به سایر دستگیره‌های کابینت قیمت بیشتری دارند و تنها عیب این دستگیره ها این است که تمیز کردن آن اندکی مشکل است.

دستگیره شاخه ای نیز یکی دیگر از انواع دستگیره مخفی است که از محبوب ترین دستگیره ها به شمار می رود. از دستگیره‌های شاخه‌ای معمولاً برای کابینت‌های پایینی استفاده می‌کنند.

دستگیره‌ های قطره ای به دلیل طراحی سنتی و قدیمی که دارند؛ بیشتر در سبک‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طرح آنها از یک لولا استفاده می شود و به کوبنده‌های در قدیمی شباهت دارند. این دستگیره های قطره‌ای جنبه تزیینی دارند و معمولاً استفاده کمتری از آن می شود.

دستگیره کابینت قطره ای

دستگیره‌ کابینت تو کار، از دستگیره‌های مدرن به حساب می آید و معمولاً در کابینت‌های مدرن از این دستگیره ها استفاده می‌شود.

این دستگیره ها ظاهری جذاب و شیک را به آشپزخانه شما می‌بخشند و برای انواع کابینت‌های هایگلاس و کابینت ام دی اف از آن استفاده می کنند.

دستگیره‌های فنجانی بیشتر برای کشوها استفاده می شود و همان طور که از اسمش پیداست، شبیه یک فنجان نصفه است. البته نام دیگر آن دستگیره نیمه ماه نیز شناخته می‌شود و برای باز و بسته کردن آن، انگشتان دست در قسمت زیر دستگیره قرار می گیرد.

دستگیره کابینت فنجانی

دستگیره‌ های مغناطیسی که به آن دستگیره آهن ربایی یا مگنتی نیز گفته می‌شود، از بهترین دستگیره‌های موجود در بازار هستند که طول عمر بالایی دارند و در صورت خراب شدن به راحتی می‌توان آنها را تعمیر کنید. این دستگیره ها برای آشپزخانه‌هایی که سبک مدرن یا مینیمال دارند، گزینه مناسبی می‌باشند.

دستگیره کابینت مغناطیسی

امروزه کابینت های سفید طرفداران بسیاری دارد و در بیشتر منازل از کابینت های سفید برای زیبایی و مدرن بودن آن استفاده می کنند.حالا این سوال برای افراد پیش می آید که چه رنگ و چه نوع دستگیره ای برای کابینت های سفید مناسب است ؟

دستگیره کابینت سفید باید ساده ولی در عین حال شیک باشد.می توانید رنگ دستگیره ها را با سایر المان هایی که در آشپزخانه است هماهنگ کنید.به طور مثال اگر از یراق آلات مشکی استفاده می کنید بهتر است رنگ دستگیره ها را هم مشکی انتخاب کنید تا فضای شما هارمونی لازم را داشته باشد.

اگر به دنبال یک آشپزخانه ایده آل و شگفت انگیز هستید کابینت سفید با دستگیره های طلایی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما می باشد.این دستگیره ها زیبایی کابینت های شما را دو چندان می کند.

یکی دیگر از دستگیره های زیبا برای کابینت های سفید، دستگیره هایی به رنگ سیاه است که تضاد رنگی زیبایی در آشپزخانه ایجاد می کند.

دستگیره کابینت برای کابینت های سفید

  1. برای انتخاب درست دستگیره ها لازم است که متناسب با استایل و دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب شود.
  2. یکی از ملزومات انتخاب دستگیره ، ضد زنگ بودن دستگیره ها در محیط گرم و مرطوب می باشد.اگر می خواهید ماندگاری و دوام دستگیره ها بالا باشد از تماس دست خیس روی دستگیره ها خودداری کنید تا موجب تغییر رنگ و زنگ زدگی دستگیره ها نشود.
  3. ابعاد و اندازه دستگیره ها بسیار مهم است.به این نکته دقت کنید که ابعاد دستگیره ها با ابعاد درب و کشوها هم اندازه و هماهنگ هستند.
  4. اگر آشپزخانه سرد و بی روحی دارید استفاده از دستگیره طلایی انتخاب خوبی برای شما می باشد.

دستگیره کابینت طلایی برای کابینت های سفید

در این مقاله با انواع دستگیره های کابینت با طراحی های خاص و کاربردی آشنا شدید بنابراین می توانید با ایده گرفتن از این مدل ها دستگیره مناسبی برای کابینت های خود انتخاب کنید.اگر هنوز مردد هستید که آیا کابینت دستگیره دار برای شما بهتر است یا نه ،پیشنهاد می کنیم از مقاله کابینت های بدون دستگیره یا با دستگیره دیدن کنید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

رنگ و جنس دستگیره کابینت بر جلوه بصری آشپزخانه تاثیر مثبتی دارد و لازم است هنگام انتخاب آن به کیفیت و مقاومت دستگیره ها توجه بیشتری داشته باشید.

سوالات متداول

دستگیره ها براساس سبک به چند دسته تقسیم می شوند؟

دستگیره ها براساس سبک به 3 دسته تقسیم می شوند: دستگیره برای کابینت های مدرن دستگیره برای کابینت های کلاسیک دستگیره برای کابینت های نئوکلاسیک

دستگیره های برنجی چه دستگیره هایی هستند؟

دستگیره های برنجی بسیار بادوام ،زیبا و محکم می باشند.این دستگیره ها برای کشوهایی که در آن از وسایل سنگین نگهداری می کنید بسیار مناسب است و به خوبی عمل می کند.