کابینت پست مدرن چیست؟
14
اسفند

کابینت پست مدرن چیست؟

کابینت پست مدرن که نام دیگر آن پسا مدرن است جدیدترین و پرطرفدارترین مدل امروزی می باشد.این کابینت ها یک ترکیب زیبا در دکوراسیون داخلی به شمار می رود و با استفاده از مواد اولیه جدید و طراحی منحصر به فرد توانسته جایگاه ویژه ای در دنیای دکوراسیون به دست بیاورد.دکوپازل در ادامه این مطلب درباره انواع کابینت پست مدرن ، قیمت و نکات مهم در طراحی آن مطالبی را برای شما آماده کرده است امیدواریم رضایت شما را بعد از اتمام این مقاله جلب کرده باشیم.

کابینت پست مدرن یکی از زیباترین و لوکس ترین نوع کابینت آشپزخانه است که هم اصالت و زیبایی کابینت کلاسیک را حفظ کرده و هم طرح های مدرن را با آن ترکیب کرده است.طراحی و اجرای آن توسط افراد حرفه ای می تواند آشپزخانه را زیبا و چشم نوازتر نشان دهد.

کابینت های پست مدرن در واقع نوعی کابینت کلاسیک است که ظاهری مدرن و ساده دارد.

به بیانی دیگر با ترکیب و تلفیق ویژگی های مثبت دو سبک کلاسیک و مدرن ، سبک جدیدی به نام پست مدرن ایجاد شد که ویژگی های هر دو سبک را پوشش می دهد.

کابینت های پست مدرن تا به امروز توانسته جایگاه خود را حفظ کند ولی به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد خرید آن برای همه امکان پذیر نیست.

اگر به سبک آشپزخانه های امروزی و مد روز علاقه دارید کابینت پست مدرن می تواند یکی از گزینه های پیش رویتان باشد.

کابینت پست مدرن رنگ بژ

در کابینت های پست مدرن تنوع طرح نسبتا بالاست و شما این امکان را خواهید داشت تا متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود نسبت به سفارش و خرید آن اقدام نمایید.

کابینت های پست مدرن به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

کابینت انزو تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن می باشد و جز سبک نئوکلاسیک به شمار می رود. این کابینت ها درب هایی به ضخامت 25 تا 40 میلیمتر می باشد و رنگ پوششی قرار گرفته روی سطح آن برابر با یک میلیمتر می باشد.این کابینت ها از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و مغزی آن از ام دی اف می باشد.

از ویژگی کابینت های انزو ضخامت و عمق بالا در حکاکی هایی ست که بر روی درب ها انجام می شود که این حکاکی ها به وسیله دستگاه سی ان سی انجام می شود.

ویژگی بعدی کابینت های انزو رنگ به کار رفته در آن است که این رنگ از نوع پلی اورتان می باشد و یکی از ویژگی های بارز این رنگ مقاومت بالا در برابر نور خورشید می باشد.

کابینت های کف تراش نوع دیگری از کابینت های پست مدرن می باشد که ضخامت بدنه آن 18 میلیمتر می باشد.نام این کابینت ها از روی نحوه ساخت درهای این کابینت گرفته شده است.مغزی آن از ام دی اف و روکش ملامینه تشکیل شده است .بعد از مراحل برش کاری و سمباده زنی، روکش پی وی سی روی آن قرار گرفته و با کمک دستگاه وکیوم پرس می شود.این ورق های پرس شده باعث بالا رفتن کیفیت کابینت ها می شود و بر طول عمر کابینت ها می افزاید.

کابینت پست مدرن خاکستری

  1. در انتخاب رنگ کابینت پست مدرن بهتر است از رنگ های مات به جای رنگ های براق استفاده کنید.
  2. در آشپزخانه هایی که با کابینت پست مدرن تزیین شده است می توانید از لوسترهای آویزی یا مدرن استفاده کنید.
  3. بهتر است در آشپزخانه های پست مدرن هود آشپزخانه مخفی باشد.
  4. کابینت های پست مدرن معمولا ارتفاع بلندی دارند و اگر تمایل داشته باشید می توانید آن را تا نزدیک سقف امتداد دهید.
  5. بهتر است از صفحه روکابینتی کواتر یا کورین استفاده کنید و حتما به این نکته دقت کنید که با رنگ کابینت ها کنتراست و تضاد رنگی داشته باشد تا زیبایی محیط شما دوچندان شود.

طرح کابینت پست مدرن برای آشپزخانه های کوچک

انتخاب رنگ مناسب در دنیای طراحی و دکوراسیون اهمیت زیادی دارد و تاثیر به سزایی در زیبایی خانه دارد .رنگ های پر طرفدار کابینت های پست مدرن عبارتند از:

سفید: یکی از محبوب ترین رنگ ها برای کابینت های پست مدرن رنگ سفید است.این رنگ به خانه حس پاکی و شفافیت می بخشد و یک فضای ساده و مینیمال را به وجود می آورد.

مشکی: کابینت های پست مدرن مشکی یک انتخاب جسورانه و در عین حال شیک به حساب می آید.ترکیب رنگ مشکی با رنگ های روشن ظاهری متعادل و زیبا برای خانه شما به ارمغان می آورد.

خاکستری: استفاده از رنگ های خنثی در چند سال اخیر رواج زیادی پیدا کرده است.رنگ خاکستری یک انتخاب مدرن و شیک برای کابینت های پست مدرن می باشد.

قهوه ای: یکی از متداول ترین رنگ ها برای کابینت پست مدرن ، رنگ قهوه ای است.رنگ قهوه ای روشن یا تیره یا طرح چوب، فضای آشپزخانه شما را گرم و صمیمی جلوه می دهد.

کابینت پست مدرن سفید

یکی از مواردی که در انتخاب و خرید هر نوع کابینتی تاثیر مهم و بسزایی دارد قیمت آن می باشد که امروزه با گران شدن یراق آلات ، پنل های چوبی ،صفحه کابینت و ... انتخاب کابینت برای افراد تا حد زیادی محدود شده است. از سوی دیگر تنوع بالا در طرح و رنگ این نوع کابینت ها و وسایل جانبی مانند سینک، شیر آلات و ... سبب شده تا قیمت کابینت ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

از این رو باید در انتخاب و خرید کابینت ها همه موارد را بررسی کنید تا بتوانید انتخابی درست و مناسب انجام دهید.

برای محاسبه قیمت کابینت پست مدرن به مواردی همچون ابعاد کابینت، نوع رنگ مصرفی، جنس روکشی که بر روی آن قرار می گیرد، تاج و زیر تاج ، صفحه کابینت و جزیره آن و نوع یراق آلات باید توجه کنید چون در برآورد قیمت آن نقش مهمی دارد.

کابینت پست مدرن دو رنگ

برای دستگیره کابینت های پست مدرن می توانید از دستگیره فلزی یا استیل که مقاومت بالایی دارد و زنگ نمی زند استفاده کنید.

همچنین دستگیره های سرامیکی یک دستگیره لوکس به حساب می آید و در فرم های متعددی تولید و عرضه می شود.

دستگیره های برنجی نیز مانند دستگیره های فلزی مقاومت بالا و طرفداران زیادی دارد.

دستگیره های چوبی نیز طرح های متنوع و زیبایی دارد که در ترکیب با کابینت های پست مدرن جلوه زیادی به محیط شما می بخشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد دستگیره ها نیاز دارید می توانید به مقاله انواع دستگیره ها سر بزنید.

طرح کابینت پست مدرن برای آشپزخانه های بزرگ

در هنگام سفارش و خرید کابینت پست مدرن لازم است نکاتی که در زیر آمده است را رعایت کنید.

1-برای خرید کابینت پست مدرن از رنگ پلی اورتان برای رنگ کردن کابینت ها استفاده کنید تا کابینت ها از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

2-اگر آشپزخانه کوچک و کم نوری دارید از کابینت های سفید یا رنگ های روشن استفاده کنید اما برای آشپزخانه های بزرگ تر هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح ندارید.

3-قبل از نصب کابینت حتما به ضخامت ورق های به کار رفته در کابینت دقت کنید.ضخامت ورق های کابینت بین 25 تا 40 میلیمتر می باشد.

کابینت پست مدرن تک رنگ

کابینت پست مدرن یک گزینه محبوب و عالی برای طراحی داخلی می باشد. اما قبل از سفارش و خرید این کابینت ها شرایط محیطی و بودجه خود را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

کابینت های پست مدرن با تاکید بر سادگی و استفاده از مصالح مدرن جلوه ای زیبا به محیط شما می بخشد.

سوالات متداول

کابینت پست مدرن چیست؟

کابینت پست مدرن یکی از زیباترین و لوکس ترین نوع کابینت آشپزخانه است که هم اصالت و زیبایی کابینت کلاسیک را حفظ کرده و هم طرح های مدرن را با آن ترکیب کرده است.

انواع کابینت پست مدرن چیست؟

کابینت انزو - کابینت کف تراش